تبلیغات
سنگر فناوری - مطالب آبان 1391
منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
......آقا ما در سنگرمون منتظر شما هستیم......
نظرسنجی
حدودا سن شما چقدر است؟






آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
................................... آیه قرآن تصادفی ................................... انقلاب اسلامی .............................. حدیث موضوعی .................................. مهدویت امام زمان (عج)
درباره ما

ای همیشه حاضر در میان ما !
با طراوت بهار دیدمت
با شمیم انتظار بوییدمت
و با دلی بی قرار جوییدمت !…

.:: شهید دکتر چمران ::.
جستجو

دعای فرج
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها
امام رضا (ع) آنلاین ,  شهید باهنر ,  شهید محمد مهدی کازرونی ,  جانم فدای رهبر ,  وداع ,  رژیم صهیونیستی در پی عقب نشینی ,  اوباما «بزدل» ,  9 ,  سر بریدن ,  آمریکا ,  سلام ,  شهید رجایی ,  وداع دردناک ,  در برابر چشم ,  اوباما ضعیف‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا ,  نرم افزارهای ویژه ولادت امام رضا(ع) ,  ستاد جوانان داوطلب اعزام به سوریه ,  رهبری/ارتباط با استاد ,  سر بریدن در برابر چشم کودکان ,  شهید رجایی رئیس جمهور شهید ایران ,  امام خامنه ای ,  نقاشی چهره شهید باهنر ,  معاریو ,  تایمز اسرائیل ,  رئیس جمهور شهید ایران ,  9 دی ماه ,  چشم کودکان ,  تصمیم باراک اوباما ,  زیباترین سلام ,  رئیس جمهور آمریکا ,  ضامن غریبان ,  تصاویر/زیباترین سلام! ,  کاخ سفید ,  برگه امتحانی ,  زیبا ,  دی ,  مقالات پیرامون امام هشتم ,  سنگر فناوری ,  ستاره هشتم ,  اوباما ,  چهره شهید باهنر ,  زیارت آنلاین حرم مطهر ,  بریدن یک سرباز سوری ,  نه ,  خامنه ای ,  ghaher313 ,  دوقلوها ,  بنیامین نتانیاهو ,  امام رضا(ع) ,  جنگ داخلی در سوریه , 


برای دریافت کد آهگ پیشواز ماه محرم به ادامه مطلب مراجعه فرمایید


گفتمان کودکانه با امام حسین علیه السلام

[http://www.aparat.com/v/VlK6a]




موضوع :
اهلبیت ,  کلیپ , 
جستیس شاعر انگلیسی به بی ادبی سپاه ستم پیشه یزید اشاره می کند و منظره غم انگیز آن را چنین می نویسد:
« آن ها دهان مبارک امام را با شلاق های خود نواختند. ای دهانی که من بارها مهبط ملائکه و هنگام طفولیت فروهشته بر لب پیامبر دیده ام ، ای بدنی که زیر پای ستوران خوار شدی . این همان بدن پاکی است که بینندگان را مسحور می کرد. خونی که از رگ های مبارکت ریخته و خشک شده ، معجونی آسمانی است که تا کنون هیچ سم اسبی با چنین رنگ الهی رنگ نشده است . ای زمین برهنه و بایر کربلا که در روی تو نه علفی است و نه چمنی ، برای ابد آهنگ حزن و آه بر تو پوشیده باد چون که در سرزمین تو بدن پاره مقدس پسر فاطمه (ع) افتاده است که روح خویش را به خدا تقدیم نمود.»

 

  http://up.toca.ir/images/q7j1uc6pvva2ftxin86x.jpg

 


ای قوم در این عزا بگریید                بر کشته کربلا بگریید
دل خسته ماتم حسینید               ای خسته دلان هلا بگریید
تا روح که متصل به جسم است      از تن نشود جدا بگریید
بر جور و جفای آن جماعت              یک دم ز سر صفا بگریید
«سیف فرغانی »



موضوع :
عکس و پوستر ,  خواندنی ,  اهلبیت , 

بیانات مقام معظم رهبری پیرامون هیئت و هیئت داری

من به منبر خیلی عقیده دارم. امروز اینترنت، ماهواره، تلویزیون و ابزارهای گوناگون ارتباطی فراوان هستند. اما هیچ کدام از اینها منبر نیست؛ منبر یعنی رو به رو و نفس به نفس حرف زدن، این یک تاثیر مشخص و ممتازی دارد که در هیچ کدام از شیوه های دیگر، این تاثیر وجود ندارد. این را باید نگه داشت؛ چیز با ارزشی است؛ منتها بایستی آن را هنرمندانه ادا کرد تا بتواند اثر ببخشد.





برچسب ها :
بایسته های هیئت ,  هیئت داری ,  بیانات مقام معظم رهبری ,  محرم , 

موضوع :
امام خامنه ای (حفظه الله) ,  عکس و پوستر ,  اهلبیت , 
ای کاش کربلا…

ای کاش کربلا…

بسم الله…

حسین علیه السلام نزدیک میشود به محل اتصال زمین و آسمان…

حسین علیه السلام به جایگاهی میرسد که باید از تمام داشته هایش برای رضای خدا بگذرد…

و مارا چه میشود که گاهی حتی به اندازه دانه یی خردل ، هم نمیتواینم برای رضای خدا انفاق کنیم؟!

کجای دلمان مشغول دنیا شده است؟!

و ای دنیا تو در من چه دیده ایی که این چنین من را به خود مشغول ساخته ایی؟!

ای کاش میتوانستیم همچون اربابمان حسین علیه السلام دلی داشتیم به وسعت آسمان ها…

السلام علیک یا اباعبدالله





موضوع :
عکس و پوستر ,  اهلبیت , 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

روزی مردم در مسجد بحث می‌کردند که کدام حرف در عربی از همه بیشتر در گفتار است؟ معلوم شد حرف «الف» از همه بیشتر است و هیچکس نمی‌تواند کلامی بگوید که الف در آن نباشد. علی (ع) آنجا بود و بی‌درنگ این خطبه را گفت. علی (ع) خطبه دیگری بدون نقطه نیز دارد که در اینجا به آن اشاره شد.

خطبه بدون الف

حَمِدتُ مَن عَظُمَت مِنَّتُهُ، وَ سَبَغَت نِعمَتُهُ، وَ سَبَقَت رَحمَتُهُ، وَ تَمَّت کَلِمَتُهُ، وَ نَفَذَت مَشیَّتُهُ، وَ
بَلَغَت حُجَّتُهُ، و عَدَلَت قَضیَّتُهُ، وَ حَمِدتُ حَمدَ مُقِرٍّ بِرُبوبیَّتِهِ، مُتَخَضِّعٍ لِعُبودیَ
ّتِهِ، مُتَنَصِّلٍ مِن
خَطیئتِهِ، مُعتَرِفٍ بِتَوحیَدِهِ، مُستَعیذٍ مِن وَعیدِهِ، مُؤَمِّلٍ مِن رَبِّهِ مَغفِرَةً تُنجیهِ، یَومَ یُشغَلُ عَن
فَصیلَتِهِ وَ بَنیهِ، وَ نَستَعینُهُ، وَ نَستَرشِدُهُ، وَ نُؤمِنُ بِهِ، وَ نَتَوَکَّلُ عَلَیهِ، وَ شَهِدتُ لَهُ بِضَمیرٍ
مُخلِصٍ موقِنٍ، وَ فَرَّدَتُهُ تَفریدَ مُؤمِنٍ مُتقِنٍ، وَ وَحَّدَتُهُ تَوحیدَ عَبدٍ مُذعِنٍ لَیسَ لَهُ شَریکٌ فی
مُلکِهِ، وَ لَم یَکُن لَهُ وَلیٌّ فی صُنعِهِ، جَلَّ عَن مُشیرٍ وَ وَزیرٍ، وَ تَنَزَّهَ عَن مِثلٍ وَ نَظیرٍ، عَلِمَ
فَسَتَرَ، وَ بَطَنَ فَخَبَرَ، وَ مَلَکَ، فَقَهَرَ، وَعُصیَ فَغَفَرَ، وَ عُبِدَ فَشَکَرَ، وَ حَکَمَ فَعَدَلَ، وَ تَکَرَّمَ وَ
تَفَضَّلَ، لَم یَزَل وَ لَم یَزولَ، وَ لیسَ کَمِثلِهِ شَیءٌ، وَهُوَ قَبلَ کُلِّ شَیءٍ وَ بَعدَ کُلِّ شَیءٍ، رَبٌّ
مُتَفَرِّدٌ بِعِزَّتِهِ، مَتَمَلِّکٌ بِقُوَّتِهِ، مُتَقَدِّسٌ بِعُلُوِّهِ، مُتَکَبِّرٌ بِسُمُوِّهِ لَیسَ یُدرِکُهُ بَصَرٌ، وَ لَم یُحِط بِهِ
نَظَرٌ، قَویٌ، مَنیعٌ، بَصیرٌ، سَمیعٌ، علیٌّ، حَکیمٌ، رَئوفٌ، رَحیمٌ، عَزیزٌ، عَلیمٌ، عَجَزَ فی وَصفِهِ
مَن یَصِفُهُ، وَ ضَلَّ فی نَعتِهِ مَن یَعرِفُهُ، قَرُبَ فَبَعُدَ، وَ بَعُدَ فَقَرُبَ، یُجیبُ دَعوَةَ مَن یَدعوهُ، وَ
یَرزُقُ عَبدَهُ وَ یَحبوهُ، ذو لُطفٍ خَفیٍّ، وَ بَطشٍ قَویٍّ، وَ رَحمَةٍ موسِعَةٍ، وَ عُقوبَةٍ موجِعَةٍ،
رَحمَتُهُ جَنَّةٌ عَریضَةٌ مونِقَةٌ، وَ عُقوبَتُهُ حَجیمٌ مؤصَدَةٌ موبِقَةٌ، وَ شَهِدتُ بِبَعثِ مُحَمَّدٍ عَبدِهِ وَ
رَسولِهِ صَفیِّهِ وَ حَبیبِهِ وَ خَلیلِهِ، بَعَثَهُ فی خَیرِ عَصرٍ، وَ حینَ فَترَةٍ، وَ کُفرٍ، رَحمَةً لِعَبیدِهِ، وَ
مِنَّةً لِمَزیدِهِ، خَتَمَ بِهِ نُبُوَّتَهُ، وَ قَوّی بِهِ حُجَّتَهُ، فَوَعَظَ، وَ نَصَحَ، وَ بَلَّغَ، وَ کَدَحَ، رَؤفٌ بِکُلِّ
مُؤمِنٍ، رَحیمٌ، ولیٌّ، سَخیٌّ، ذَکیٌّ، رَضیٌّ، عَلَیهِ رَحمَةٌ، وَ تَسلیمٌ، وَ بَرَکَةٌ، وَ تَعظیمٌ، وَ تَکریمٌ
مِن رَبٍّ غَفورٍ رَحیمٍ، قَریبٍ مُجیبٍ، وَصیَّتُکُم مَعشَرَ مَن حَضَرَنی، بِتَقوی رَبِّکُم، وَ ذَکَّرتُکُم
بِسُنَّةِ نَبیِّکُم، فَعَلَیکُم بِرَهبَةٍ تُسَکِّنُ قُلوبَکُم، وَ خَشیَةٍ تَذری دُموعَکُم، وَ تَقیَّةٍ تُنجیکُم یَومَ
یُذهِلُکُم، وَ تُبلیکُم یَومَ یَفوزُ فیهِ مَن ثَقُلَ وَزنَ حَسَنَتِهِ، وَ خَفَّ وَزنَ سَیِّئَتِهِ، وَ لتَکُن مَسئَلَتُکُم
مَسئَلَةَ ذُلٍّ، وَ خُضوعٍ، وَ شُکرٍ، وَ خُشوعٍ، وَ تَوبَةٍ، وَ نَزوعٍ، وَ نَدَمٍ وَ رُجوعٍ، وَ لیَغتَنِم کُلُّ
مُغتَنَمٍ مِنکُم، صِحَّتَهُ قَبلَ سُقمِهِ، وَ شَیبَتَهُ قَبلَ هِرَمِهِ، وَ سِعَتَهُ قَبلَ عَدَمِهِ، وَ خَلوَتَهُ قَبلَ شُغلِهِ، وَ
حَضَرَهُ قَبلَ سَفَرِهِ، قَبلَ هُوَ یَکبُرُ، وَ یَهرَمُ، وَیَمرَضُ، وَ یَسقَمُ، وَ یُمِلُّهُ طَبیبُهُ، وَ یُعرِضُ عَنهُ
جَیِبُهُ، وَ یَتَغَیَّرَ عَقلُهُ، وَ لیَقطِعُ عُمرُهُ، ثُمَّ قیلَ هُوَ مَوَعوکَ، وَ جِسمُهُ مَنهوکٌ، قَد جَدَّ فی نَزعٍ
شَدیدٍ، وَ حَضَرَهُ کُلُّ قریبٍ وَ بَعیدٍ، فَشَخَصَ بِبَصَرِهِ، وَ طَمَحَ بِنَظَرِهِ، وَ رَشَحَ جَبینُهُ، وَ سَکَنَ
حَنینُهُ، وَ جُذِبَت نَفسُهُ، وَ نُکِبَت عِرسُهُ، وَ حُفِرَ رَمسُهُ، وَ یُتِمَّ مِنهُ وُلدُهُ، وَ تَفَرَقَ عَنهُ عَدَدُهُ، وَ
قُسِّمَ جَمعُهُ، وَ ذَهَبَ بَصَرُهُ وَ سَمعُهُ، وَ کُفِّنَ، وَ مُدِّدَ، وَ وُجِّهَ، وَ جُرِّدَ، وَ غُسِّلَ، وَ عُرِیَ، وَ
نُشِفَ، وَ سُجِیَ، وَ بُسِطَ لَهُ، وَ نُشِرَ عَلَیهِ کَفَنُهُ، وَ شُدَّ مِنهُ ذَقَنُهُ، وَ قُمِّصَ، وَ عُمِّمَ، وَ لُفَّ، وَ
وُدِعَّ، وَ سُلِّمَ، وَ حُمَلِ فَوقَ سَریرٍ، وَ صُلِّیَ عَلَیهِ بِتَکبیرٍ، وَ نُقِلَ مِن دورٍ مُزَخرَفَةٍ، وَ قُصورٍ
مُشَیَّدَةٍ، وَ حَجُرٍ مُنَضَّدَةٍ، فَجُعِلَ فی ضَریحٍ مَلحودَةٍ، ضَیِّقٍ مَرصوصٍ بِلبنٍ، مَنضودٍ، مُسَقَّفٍ
بِجُلمودٍ، وَ هیلَ عَلیهِ حَفَرُهُ، وَ حُثِیَ عَلیهِ مَدَرُهُ، فَتَحَقَّقَ حَذَرُهُ، وَ نُسِیَ خَبَرُهُ وَ رَجَعَ عَنهُ
وَلیُّهُ، وَ نَدیمُهُ، وَ نَسیبُهُ، وَ حَمیمُهُ، وَ تَبَدَّلَ بِهِ قرینُهُ، وَ حَبیبُهُ، وَ صَفیُّهُ، وَ نَدیمُهُ فَهُوَ حَشوُ
قَبرٍ، وَ رَهینُ قَفرٍ، یَسعی فی جِسمِهِ دودُ قَبرِهِ وَ یَسیلُ صَدیدُهُ مِن مِنخَرِهِ، یُسحَقُ ثَوبُهُ وَ
لَحمُهُ، وَ یُنشَفُ دَمُهُ، وَ یُدَقُّ عَظمُهُ، حَتّی یَومَ حَشرِهِ، فَیُنشَرُ مِن قَبرِهِ، وَ یُنفَخُ فِی الصّورِ، وَ
یُدعی لِحَشرٍ وَ نُشورٍ، فَثَمَّ بُعثِرَت قُبورٌ، وَ حُصِّلَت صُدورٌ، وَ جیء بِکُلِّ نَبیٍّ، وَ صِدّیقٍ، وَ
شَهیدٍ، وَ مِنطیقٍ، وَ تَوَلّی لِفَصلِ حُکمِهِ رَبٌّ قدیرٌ، بِعَبیدِهِ خَبیرٌ وَ بَصیرٌ، فَکَم مِن زَفرَةٍ
تُضنیهِ، وَ حَسرَةٍ تُنضیهِ، فی مَوقِفٍ مَهولٍ عَظیمٍ، وَ مَشهَدٍ جَلیلٍ جَسیمٍ، بَینَ یَدَی مَلِکٍ کَریمٍ،
بِکُلِّ صَغیرَةٍ وَ کَبیرَةٍ عَلیمٍٍ، حینَئِذٍ یُلجِمُهُ عَرَقُهُ، وَ یَحفِزُهُ قَلَقُهُ، عَبرَتُهُ غَیرُ مَرحومَةٍ، وَ
صَرخَتُهُ غَیرُ مَسموعَةٍ، وَ حُجَّتُهُ غَیرُ مَقبولَةٍ، وَ تَؤلُ صَحیفَتُهُ، وَ تُبَیَّنُ جَریرَتُهُ، وَ نَطَقَ کُلُّ
عُضوٍ مِنهُ بِسوءِ عَمَلِهِ وَ شَهِدَ عَینُهُ بِنَظَرِهِ وَ یَدُهُ بِبَطشِهِ وَ رِجلُهُ بِخَطوِهِ وَ جِلدُهُ بِمَسِّهِ وَ فَرجُهُ
بِلَمسِهِ وَ یُهَدِّدَهُ مُنکَرٌ وَ نَ***ٌ وَ کَشَفَ عَنهُ بَصیرٌ فَسُلسِلَ جیدُهُ وَ غُلَّت یَدُهُ وَ سیقَ یُسحَبُ
وَحدَهُ فَوَرَدَ جَهَنَّمَ بِکَربٍ شَدیدٍ وَ ظَلَّ یُعَذَّبُ فی جَحیمٍ وَ یُسقی شَربَةٌ مِن حَمیمٍ تَشوی وَجهَهُ وَ
تَسلخُ جَلدَهُ یَضرِبُهُ زَبینَتُهُ بِمَقمَعٍ مِن حدیدٍ یَعودُ جِلدُهُ بَعدَ نَضجِهِ بِجلدٍ جدیدٍ یَستَغیثُ فَیُعرِضُ
عَنهُ خَزَنَةُ جَهَنَّمُ وَ یَستَصرخُ فَیَلبَثُ حُقبَهُ بِنَدَمٍ نَعوذُ بِرَبٍّ قَدیرٍ مِن شَرِّ کُلِّ مَصیرٍ وَ نَسئَلُهُ
عَفوَ مَن رَضیَ عَنهُ وَ مَغفِرَةَ مَن قَبِلَ مِنهُ فَهُوَ وَلیُّ مَسئَلَتی وَ مُنحُجِ طَلِبَتی فَمَن زُحزِحَ عَن
تَعذیبِ رَبِّهِ سَکَنَ فی جَنَّتِهِ بِقُربِهِ وَ خُلِّدَ فی قُصورِ مُشَیَّدةٍ وَ مُکِّنَ مِن حورٍ عینٍ وَ حَفَدَةٍ وَ
طیفَ عَلَیهِ بِکُئوسٍ وَ سَکَنَ حَظیرَةَ فِردَوسٍ، وَ تَقَلَّبَ فی نَعیمٍ، وَ سُقِیَ مِن تَسنیمٍ وَ شَرِبَ مِن
عَینٍ سَلسَبیلٍ، مَمزوجَةٍ بِزَنجَبیلٍ مَختومَةً بِمِسکٍ عَبیرٍ مُستَدیمٍ لِلحُبورٍ مُستَشعِرٍ لِلسّرورِ
یَشرَبُ مِن خُمورٍ فی رَوضٍ مُشرِقٍ مُغدِقٍ لَیسَ یَصدَعُ مَن شَرِبَهُ وَ لَیسَ یَنزیفُ هذِهِ مَنزِلَةُ
مَن خَشِیَ رَبَّهُ وَ حَذَّر نَفسَهُ وَ تِلکَ عُقوبَةُ مَن عَصی مُنشِئَهُ وَ سَوَّلَت لَهُ نَفسُهُ مَعصیَةَ مُبدیهِ
ذلِکَ قَولٌ فَصلٌ وَ حُکمٌ عَدلٌ خَیرُ قَصَصٍ قَصَّ وَ وَعظٍ بِهِ نَصَّ تَنزیلٌ مِن حَکیمٍ حَمیدٍ نَزَلَ
بِهِ روحُ قُدُسٍ مُبینٍ عَلی نَبیٍّ مُهتَدٍ مَکینٍ صَلَّت عَلَیهِ رُسُلٌ سَفَرَةٌ مُکَرَّمونَ بَرَرَةٌ عُذتُ بِرَبٍ
رَحیمٍ مِن شَرِّ کُلِّ رَجیمٍ فَلیَتَضَرَّع مُتَضَرِّعُکُم وَ لیَبتَهِل مُبتَهِلُکُم فَنَستَغفِرُ رَبَّ کُلِّ مَربوبِ لی
وَ لَکُم.

برای خواندن معنی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید




موضوع :
خواندنی , 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

معاون فرهنگی و تبلیغاتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح ایران هرزمان متوجه نفوذ و حضور نیروهای دشمن شود، با آن برخورد می‌کند آمریکا مراقب حضور خود در اطراف فضای ایران باشد.

http://www.jc313.ir/wp-content/uploads/2012/11/495343_PhotoA.jpg

سردار سید مسعود جزایری با اشاره به ورود یک پهپاد به حریم هوایی ایران گفت: یک پرنده ناشناس عصر روز پنجشنبه حدود ۹ روز پیش مورد رهگیری نیروهای مسلح قرار گرفت که در چهارچوب مواضع بین‌المللی با آن برخورد شد.

وی ادامه داد: با ورود این پرنده به فضای فوقانی بخش سرزمینی خلیج فارس در ایران، به هواپیمای متجاوز با شلیک هشدار داده شد و سپس این پرنده خاک ایران را ترک کرد.

سردار جزایری در رابطه با نوع این پهپاد اظهار داشت: این نوع پهپاد از نوع پیشرفته‌ترین پهپاد‌ها بوده و پس از بررسی دقیق اطلاعات را در اختیار افکار عمومی قرار خواهیم داد.

معاون فرهنگی و تبلیغاتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران رصد کامل اطلاعاتی نسبت به دشمن داشته، گفت: مایل نبودیم که در این زمینه اقدامات تبلیغاتی داشته باشیم و این مساله را اعلام کنیم و این خبر از بخش‌های درون حاکمیتی آمریکا افشا شد.

سرار جزایری در پایان خاطرنشان کرد: حق طبیعی نیروهای مسلح ایران بوده تا هرزمان که متوجه نفوذ و حضور نیروهای دشمن شود، با آن برخورد کند و آمریکا باید مراقب رفتار خود بوده و منطقه  را بیش از این متشنج نکند.

  • منبع: باشگاه خبرنگاران



موضوع :
سیاسی ,  خبر , 

کوهی که خودسوزی می‌کند 

شاید کمتر کسی خبر داشته باشد که در خوزستان کوهی است که از گذشته‌های دور تا امروز شبانه‌روز می‌سوزد و کسی هنوز به راز واقعی این خودسوزی پی نبرده است. این کوه که مردم محلی آن را تشکوه نامیده‌اند، به جاذبه‌ای برای گردشگران تبدیل شده است. اما هنوز خیلی‌ها از وجود آن آگاهی ندارند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تشکوه در جاده رامهرمز به سمت رود زرد و در مسیر خیجه و ماماتین بعد از روستای گنبد لران قرار گرفته است و کارشناسان زمین‌شناسی، حدس می‌زنند که دلیل شعله‌ور شدن آتش در دامنه‌هایش گوگرد موجود در زمین و متصاعد شدن گاز طبیعی از عمق زمین به سطح باشد.




آنها معتقدند گازهای هیدروکربوری از لایه‌های مختلف زمین عبور می‌کنند و از هر درز و شکافی در سطح زمین به بیرون شعله‌ور می‌شوند به‌طوری‌که در شب، نور سوختن این گاز بیشتر دیده می‌شود.

شعله‌های این کوه جذابیت بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی دارد و همین مساله سبب شده است که در طول سال بسیاری به خوزستان سفر کنند تا زردی خود را به دامنه تشکوه سپرده و سرخی آتشش را هدیه بگیرند.

مساله قابل توجه برای گردشگران این است که در مجاورت این آتش کوه، به‌دلیل وجود گاز متصاعد شده در هوا، نمی‌توان آتش دیگری روشن کرد. جالب این است که گردشگران برای رسیدن به این منطقه از مردم استان کمک می‌گیرند، چون هیچ تابلویی برای نشان دادن این جاذبه گردشگری و نفتی خوزستان وجود ندارد. به تصور خیلی‌ها، این کوه بی‌نظیر دردانه است اما این حقیقت ندارد. در نزدیکی شهر صنعتی امیدیه نیز کوهی وجود دارد که مردم محلی آن را کوه سوخته می‌نامند.

به گفته گردشگرانی که این کوه را از نزدیک دیده‌اند، از لابه‌لای خاک و سنگ‌های کوه سوخته زبانه‌های آتش بیرون می‌آید و دود سیاهی را راهی آسمان می‌کند. این دود باعث می‌شود تا فضای اطراف چشمه‌های آتش این کوه نیز سیاه رنگ به نظر برسد. بومیان می‌گویند، کوه سوخته کوچک‌تر از تشکوه است. رنگ سیاه کوه آن را از سلسله جبال اطرافش مجزا کرده است. در قله کوه در اثر زمین لغزش یا رانش زمین شکاف عمیقی وجود دارد که دهانه اصلی خروج گاز بوده و آتش از درون آن شعله‌ور است.

به گفته مردم محلی تشکوه، کوه سوخته امیدیه به‌دلیل شکل و شمایل ظاهری و آثار و شواهد هیدروکربوری در سطح زمین، یک اثر ژئوتوریسمی ارزشمند و گرانبها در حوزه زمین‌شناسی است که نه فقط برای زمین‌شناسان بلکه برای همه علاقه‌مندان به طبیعت جذاب و دیدنی به نظر می‌رسد. هر‌چند که تشکوه شهرتش بسیار بیشتر از کوه سوخته است اما این دو پدیده شگفت‌آور از نظر زمین‌شناسی از اهمیت بالای برخوردارند و به همین سبب سال‌هاست که کارشناسان به تحقیق روی این ظرفیت‌ها مشغولند.

 
 





موضوع :
عکس و پوستر ,  خواندنی ,  خبر , 
یا اباالفضل علیه السلام

آموخته ایم از تو وفاداری را
خون تو نوشت معنی یاری را
ای کاش که آب کربلا می آموخت
آن روز زچشمت آبرو داری را …




موضوع :
شعر ,  اهلبیت , 



موضوع :
شهدا ,  عکس و پوستر , 
دلتنگی تمام شدنی نیست...
از بین رفتنی هم...
فقط حالش تغییر می کند... از شکلی به شکلی دیگر...
وهی بیشتر می شود بیشتر و بیشتر...
تا محرم راهی نمانده...
تا کربلا...
تا بین الحرمین...

حرم آقام حسین (علیه السلام)...
حرم آقام ابالفضل(علیه السلام)....

دلتنگم.....
دلتنگی را هیچ کلمه ای گنجایش نیست.....




موضوع :
اهلبیت , 
از دعاهای حضرت امام سجاد علیه السلام در روز عرفه است كه:
خدایا! مرا شاكر و صابر گردان و مرا در چشم خویش خوار و در نظر مردم بزرگوار گردان .
خدایا! در همه كارها عاقبت ما را به خیر كن و ما را از خواری دنیا و عذاب آخرت نگهدار .
خدایا! مرا به علم توانگر ساز و به حلم زینت بخش و به تقوا عزیز كن و به عافیت زیبایی ده .
خدایا! از زوال(1) نعمت و تغییر عافیت و غضب ناگهانی و همه چیزهایی كه مایه ناخشنودی توست به تو پناه می برم .
خدایا! از اخلاق بد و اعمال بد و هوس‎های بد و مرض‎های بد به تو پناه می برم .
خدایا! سحرخیزی را بر امت من مبارك ساز .
خدایا! تو را به غیب دانی و قدرتی كه بر آفرینش داری سوگند می دهم تا موقعی كه زندگی را برای من بهتر می دانی مرا زنده نگهدار و موقعی كه مرگ را برای من بهتر می دانی مرا بمیران .
خدایا! از تو می خواهم كه ترس خود را در آشكار و نهان نصیب من كنی و در حال خشنودی و خشم كلمه اخلاص را به زبان من جاری نمایی و در حال فقر و توانگری میانه روی را شعار من سازی .
خدایا! چنان كه خلقت مرا نیك كردی سیرتم را نیز نیك كن .
خدایا! هر كس عهده دار كار امت من شد و بر آنها سخت گرفت، بر او سخت گیر و هر كس عهده دار كار امت من شد و با آن ها مدارا كرد با او مدارا كن .
خداوندا! یك لحظه مرا به خودم واگذار مكن و چیزهای خوبی كه به من بخشیده ای، از من باز مگیر.
خدایا بر محمد و خاندان پاكش درود فرست .
درودهای پربركت و پاكیزه و فزاینده ای كه صبح گاهان و شامگاهان در رسند،
و درود فرست بر ایشان و بر ارواح شان،
و كارشان را بر اساس تقوا فراهم آور،
و احوالشان را به سامان آر،
و ما را به رحمت خود در جایگاه امن و امان در كنار ایشان قرار ده،
ای مهربان‎ترین مهربانان.(2)
 
پی نوشت‎ها:
1- زوال: از بین رفتن، نابود شدن .
2- منتخبی از دعای امام سجاد علیه السلام در روز عرفه، مترجم: حسین انصاریان .
 
منبع:
دایرة المعارف تشیع، جلد هفتم، ص 529 و 530.
دعای عرفه عبدالكریم بی آزار شیرازی
ماهنامه موعود، ش 71 .


می بیند، می شنود، می داند،

خداوند با من است



موضوع :
خواندنی , 

(بسم الله الرحمن الرحیم)

پیامبر خدا(ص) فرمودند: “جمله «لا حول و لا قوة الا باللّه‏» ۹۹ درد را شفا می‏‌دهد که ساده‏‌ترین آن‌ها اندوه است۱″.

از مولای متقیان امام علی(ع) نقل شده که فرمودند: “بیمار شدم و پیامبر خدا به عیادتم آمد و فرمود: «بگو: خداوندا! از تو می‏‌خواهم عافیتی را که می‏‌دهی، پیش اندازی، بر امتحان خویش، بردباری‏‌ام بخشی، و مرا به سوی رحمت خویش ببری». من، این دعا را خواندم و پس از آن دعا، از بستر بیماری برخاستم، گویا که از بندی رَسته باشم۲″.

همچنین امام علی(ع) فرمودند: “پیامبر خدا، بر مردی از انصار که بیمار شده بود، وارد شد تا او را عیادت کند. او گفت: ای پیامبر خدا! برای من به درگاه خداوند، دعا کن.

پیامبر صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم فرمود: «بگو: “از خداوند بزرگ، پروردگار عرش بزرگ، مسئلت می‏‌کنم و از خداوند بزرگ سلامتی می‏‌خواهم» مرد، این دعا را سه بار خواند و در پیِ آن، از بستر بیماری برخاست، چنان که از بند، رَسته باشد۳″.

امام صادق علیه‏‌السلام به هنگام بیماری این دعا را می‌خواندند: “خداوندا! تو خود، کسانی را سرزنش کردی و فرمودی: «بگو کسانی را که به جای خداوند به خدایی می‏‌پنداشته‏‌اید، فرا خوانید تا ببینید که نه نمی‏‌توانند سختی‏‌ای از شما بگشایند، و نه شما را به حالتی دیگر درآورند». پس ای آن که هیچ کس جز او نتواند سختی‏‌ای از من بگشاید و مرا به حالتی دیگر ببرد! بر محمّد و خاندانش درود فرست، و سختی را از من بگشای و آن را به سوی کسانی ببر که در کنار تو – که خدایی جز تو نیست – خدایی دیگر را می‏‌خوانند۴″.





موضوع :
خبر ,